Na této stránce naleznete zajímavé články, které se týkají problematiky rozvoje malých dětí.
Pokud máte i Vy tip na nějaký článek, neváhejte nás konktaktovat, rádi jej zveřejníme.
|
|
|
Jaký je smysl školy?
Jitka Boučková (učitelka Gymnázia Thomase Manna)
Smysl školy? Pomoct dětem, aby našly sebe, své nadání.
Permanentně se vede debata o školství. V jejím centru by měly stát děti, jejich individualita. Ne snaha nacpat žáky "do osnov", ale hledat v nich to, k čemu mají talent.
Ptala jsem se na konci prázdnin dětí, kolegů učitelů i rodičů, jak se těší na začátek školního roku. Výsledek: jakžtakž se těší děti. Na kamarády. Učitelé se netěší a většina rodičů se školního roku děsí. Pro školu to není dobrá vizitka.
Celý článek ...
|
|
|
|
Fyziologický vývoj dětského mozku
MUDr. Zuzana Ludvíková (Ostrov objevů)
Základní stavební jednotkou lidského mozku je neuron.
Přenos informací a vzájemná komunikace dvou neuronů se odehrává v oblasti nazývané synaptická štěrbina.
Tomuto spojení dvou neuronů říkáme synapse.
Synapse pak vznikají vzájemným propojováním jednotlivých nervových buněk.
Nejlepší období pro tvorbu synapsí během života jedince je období nazývané “windows of oportunity“.
Je to kritické období lidského života.
Celý článek ...
|
|
|
|
Naše "tradiční" školství ve 21. století
Ing. Petr LUDVÍK (Ostrov objevů)
Je jisté, že požadavky na profesionální, osobní a veřejný život našich dětí budou v době, kdy vstoupí do aktivního pracovního života mnohem větší, než byly při začátku naší kariéry na nás.
Abychom připravili naše děti na "nový" svět, musíme zásadně změnit způsob, jakým je dnes vzděláváme.
Namísto toho, abychom děti a studenty učili odpovědi na otázky, měli bychom je učit se ptát a analyzovat problémy. Místo toho,
abychom se je snažili připravovat na přijímací zkoušky na střední a vysokou školu, měli bychom se je snažit připravit na skutečný život.
Zamysleme se spolu krátce nad tím, které široce používáné postupy a přístupy v našem školství jsou dávno překonané a nevhodné pro 21. století
Celý článek ...
|
|
|
|
10 klíčových dovedností
pro úspěšné dítě
Ing. Petr LUDVÍK (Ostrov objevů)
Zpráva The Future of Jobs Světového ekonomického fóra z ledna 2016 odhaduje, že téměř 65 procent dnešních studentů základních škol bude v budoucnu dělat práce, které dnes ještě ani neexistují a dokonce nemají své jméno či název.
Jak můžeme naše děti na tento nový svět připravit? Jaké jsou klíčové dovednosti a schopnosti, které umožní našim dětem uspět na budoucím trhu práce? A jaká je v tomto procesu role nás rodičů?
Celý článek ...
|
|
|
|
Nejen úspěšné, ale i šťastné dítě
Ing. Petr LUDVÍK (Ostrov objevů)
Každý rodič chce, aby jeho dítě bylo úspěšné. Ale bere přitom v potaz i to, zda je šťastné?
Výzkumy ukazují, že šťastné, optimistické děti jsou výsledkem šťastného, optimistického domova. Je také dokázáno, že izolace malých dětí zvyšuje depresi (tj. zvyšuje pravděpodobnost, že budou nešťastné).
Co tedy můžete udělat, abychom se vytvořili domov, kde se štěstí vašeho dítěte bude dařit?
Celý článek ...
|
|
|
|
Tablet není nic jiného než mrtvá placatá máma
Marek Herman (Autor knihy Najděte si svého marťana)
Nedávno jsem jel Pendolinem z Prahy do Olomouce. Cestovala se mnou máma se dvěma dětmi, seděli přes uličku. Holčička mohla mít tři, kluk čtyři roky. Plus mínus.
A zažil jsem věc,
kterou jsem ještě nikdy takhle zblízka neviděl: máma za celou cestu z Prahy do Olomouce ani na minutu neodložila svůj telefon. Ani na minutu. Nelžu. Upřeně hleděla na displej mobilu a přejížděla prstem sem a tam.
Celý článek ...
|
|
|
|
9 klíčových trendů vývoje školství
Peter FISK (IE Business School)
Peter Fisk, profesor prestižní IE Business School a poradce řady nejvýznamnějších světových firem, od Coca-Coly přes Vodafone až po Virgin, připomíná,
že vedle nastupujících chytrých technologií hraje zásadní roli v přístupu k práci i ke vzdělání také délka běžného lidského života, která dnes pomalu šplhá směrem k devadesátce a půjde dál.
Je jasné, že většinu tohoto dlouhého života budeme studovat a pracovat.
„Většina lidí si za život projde nejméně 6 různými kariérami, které budou vyžadovat zásadní přeškolení,“ předpovídá Fisk, který definoval 9 klíčových trendů vývoje školství na cestě do Světa 4.0.
Celý článek ...
|
|
|
Copyright © 2011-2018 Ostrov objevů - univerzita pro rodiče.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu Ostrova objevů zakázáno!
|
|